Noutati



Paris 2010 – Opel
Bogdan Grigorescu   Noutati
De la design la propulsoare, Astra este o maşină deosebită. Deosebită, la propriu. De aceea, anul trecut a fost votată de juriul „UZEAR” drept „Maşina Anului în România”. Cu linii curbe şi motoare (în marea majoritate) turbo, Astra avea o singură problemă: singura caroserie disponibilă era hatchback. De acum însă, avem break şi coupe. Break-ul […][...]

Paris 2010 – Peugeot
Bogdan Grigorescu   Noutati
La francezi, zarvă mare. Lansări, concepte, îmbulzeală de jurnalişti. Anul ăsta, „Leul din Sochaux” împlineşte 200 de ani! Ăsta-i motivul pentru care s-au decis să înlocuiască unul dintre modelele cu cel mai mare succes din gamă: 407. Succesorul se va numi 508. Va fi lansat simultan în două variante de caroserie: sedan şi break. Ambele […][...]

Paris 2010 – Honda
Bogdan Grigorescu   Noutati
Un stand mai aerisit. Două nivele. Fără să epateze, Honda şi-a prezentat gama cât de japonez a putut. Vedetele 3RC şi Asimo au stat cuminţi în stand, admirate fiind de jurnaliştii europeni şi asiatici de-o potrivă. Cel mai mare interes l-a suscitat Jazz Hybrid. Graţie sistemului IMA, Jazz Hybrid îşi menţine ultra-flexibilele „Magic Seats” şi […][...]

Paris 2010 – Citroen
Bogdan Grigorescu   Noutati
Unul dintre cele mai aglomerate standuri a fost cel al francezilor de Citroen. Toată lumea era curioasă să vadă şi să simtă noul C4. Şi eu la fel. M-a impresionat agregatul e-HDI (micro-hybrid tehnology) care, graţie unui motoraş electric, produce doar 109g/kmCO2, urmând ca în scurt timp să scadă la 99g/km. M-au impresionat şi anumite […][...]

Paris 2010 – Chevrolet
Bogdan Grigorescu   Noutati
Probabil cel mai tineresc stand a fost cel al americanilor de Chevrolet. Un DJ şi-a instalat platanele pe un Spark răsturnat (ingenios şi de mare efect). Apoi o gamă completă de maşini, de la cele mai economice la cele angrenate în competiţiile de GT-uri: Spark, Aveo, Cruze, Orlando, Camaro, Cruze WTCC şi Corvette Le Mans […][...]

Paris 2010 – Cadillac
Bogdan Grigorescu   Noutati
Maşini spectaculoase. Stand convenţional. Aşa aş descrie prezenţa Cadillac la Paris. Ca noutate europeană, americanii au venit cu CTS-V Coupe. Este un CTS în două uşi cu specificaţia „V”. Asta înseamnă cam ce înseamnă „M” pentru BMW, sau „AMG” pentru Mercedes. La pătrat. Citind specificaţiile tehnice am impresia că recesiunea n-a pornit de la americani […][...]

Paris 2010 – BMW
Bogdan Grigorescu   Noutati
Prezenţa BMW la Paris a fost sobră. Linia elegantă spre care tind modelele bavareze s-a extins şi asupra standului. Au fost noutăţi. A fost noul X3. Dacă-l priviţi ca pe un model nou-nouţ, puteţi avea o decepţie. Dacă-l priviţi ca pe o evoluţie a X3-ului actual, vă va plăcea. Ca aspect noul SAV vine cu […][...]

Paris 2010 – Audi
Bogdan Grigorescu   Noutati
A1 – Îl ştiam. Ştiam că arată elegant, că miroase a piele şi a plastic de calitate, că se simte fin şi excelent asamblat. Ce nu ştiam (şi am aflat la Paris) este că, de acum, se mişcă repede. Mai repede. Foarte repede. Şi asta greaţie TSI-ului de 1.4l şi 185cp. Cuplul de 250Nm este […][...]

Paris 2010 – Renault
Bogdan Grigorescu   Noutati
Pe teren propriu Brand-ul Renault înseamnă pentru francezi, cam ce înseamnă Ciuleandra, Mihai Viteazul şi sărmăluţele pentru români. Împreună, evident. Renault înseamnă tradiţie, istorie şi deliciu. De aceea, standul Renault a fost exact cum ne-am aşteptat: grandios! Pentru că nu ştiu cu ce să încep, dau cu zarul. OK. Gama Z.E. Adică zero emission. Adică […][...]

Paris 2010 – Dacia
Bogdan Grigorescu   Noutati
Calitate confirmată Pentru că în fiecare dimineaţă mă trezesc fredonând „Deşteaptă-te Române!”, pentru că fundalul ecranului meu este „Carul cu Boi” de Grigorescu, pentru că iubesc mămăliguţa cu jumări şi ceapă, am decis să încep seria de articole cu grupul Dacia-Renault (fix în ordinea asta, ca un naţionalist convins ce sunt). Dacia a fost la […][...]